Protože si vážím svého času a operátorky u T-mobile poskytují občas zavádějící informace, někdy se snažím používat službu můj T-mobile, kde by mělo jít administrovat naše firemní telefony.
Bohužel je to katastrofa. Tak špatnou web aplikaci jsem od doby, kdy Komerční banka zaváděla internetové bankovnictví, neviděl. Komerční banka se svojí web službou Mojebanka se významně zlepšila. T-Mobile spíše naopak. Nejen že Můj T-mobile funguje tak v průměru 50 procent služeb, ale postupem času je stále pomalejší a pomalejší. Můj T-mobile má neuvěřitelně zmatená oprávnění a většinou není vůbec jasné koho a jaké číslo vůbec administrujete. To ale asi architekti systému vědí a tak telefonní číslo musíte zadávat stále dokola. Asi proto, aby jste si ho zapamatovali.
Vzhled chybového hlášení, kdy se služba zhroutí, se stále mění, ale určitě si ho brzy zapamatujete. Uvidíte ho přibližně při každém desátém kliknutí.
Jsme poměrně malá firma, ale podle T-mobile máme celkem 4 fakturační skupiny. Co to znamená netuším. Určitě to ale mate, protože musíte pro některé operace zvolit tu správnou. Pozná se to jedině metodou pokusu a omylu, nebo si to osmimístné číslo musíte napsat někam na papírek.
Jako další příklad mohu uvést třeba T-mobile bonus. Za fakturu dostáváte pár bodů a když jich nasbíráte více, můžete si za ně koupit nový mobil, levnější volání nebo třeba zájezd. Moc výhodné to není, protože bodů je málo, ale pokud si to chcete nastavit, tak musíte zadat telefonní číslo pro které to nastavujete. To zní logicky, ale pouze do doby než si uvědomíte, že to funguje pro celou firmu, tedy pro všechna čísla. Jaké číslo se tedy má zadat? Asi je to jedno, ať zadáte jakékoliv, tak to funguje stejně.
Najít jak co administrovat je nečekaně složitý úkol. Vůbec název administrativního rozhraní pro firemní účty: „Můj T-mobile“ mi nepřipadá příliš vhodný. Po přihlášení ho najdete v menu „Moje služby“ a nesmíte se nechat zmást někdy až desítkami multimediálních reklam typu „Ať žijí duchové – hlášky, zvonění“, „Homolkovi pozvi si rodinu do mobilu“ a „Videozóna Zábava, erotika,…“. Lehce to připomíná stránku reklamní agentury, kde absolutně nikdo nemá vkus a smysl pro web design“. Určitě to není účelné administrativní rozhraní.
Chyb je tam spousta a už mě nebaví o nich psát, protože mě tento typ neschopnosti rozčiluje. Jenom doufám, že se to rychle zlepší nebo, že konečně odejdeme a budu to moci přestat používat.
Závěr: operátorky T-mobile sice občas poskytují špatné informace, ale výsledku se s nimi doberete mnohem rychleji, než pomocí služby Můj T-mobile. Vůbec to nechápu, protože podle mých zkušeností je nejdražší lidská práce a pokud je zákazník ochoten a schopen si to nastavit přes web, tak by mělo být v maximálním zájmu T-mobile mu to umožnit a co nejvíce usnadnit.
Jako profesionál chápu, že tak poměrně složitá aplikace má nárok mít mouchy. Je ovšem, nutné ji zlepšovat a pracovat na tom. Odhaduji, že je v provozu nejméně 10 let a kvalita se spíše zhoršuje, než zlepšuje. že to jde je již citovaný internet banking Komerční banky Moje banka. Ten byl zpočátku stejně hrozný, ale banka na tom zapracovala a dnes se dá již dobře použít.
Abych T-mobile jenom nehaněl, tak Telefonica O2 má tyto služby ještě horší. Na dovolání k operátorkám čekám občas více jak hodinu a přes web toho moc udělat nejde. Doufám, že alespoň Vodafone je lepší…