Rozhodl jsem se vyzkoušet novou Zuno bank. Líbí se mi možnost, že nikam nemusím chodit. Webové stránky jsou pěkně udělané a přehledné. Vyplnil jsem na banku poměrně stručný dotazník. Myslím, že jsou tam pouze údaje, které banka opravdu potřebuje. Při vyplnění dotazníku jsem udělal chybu. Věc jsem řešil s poradcem Zuno banky na chatu. Přesto, že bylo téměř půl desáté večer, operátor reagoval okamžitě a věc jsme vyřešili. Celkem jsem chatoval s dvěma operátory. Oba mluvili (psali) slovensky. Po dokončení dotazníku jsme dostal přidělené číslo a příslib, že potřebné doklady dorazí pomocí kurýra během tří pracovních dní.
Další den jsem dostal SMS, že kurýr mi přiveze smlouvu do tří dnů. Součástí SMS je i telefonní číslo, kde lze termín změnit. Je to trochu zmatečné, protože přesný termín v SMS uveden nebyl. S tímto způsobem podpisu smlouvy s bankou jsme se již setkal v minulosti u eBanky (dnes součást Reiaffaisen banky).
Za dva dny dorazil na kole zpocený, ale sympatický kurýr. Podepsal jsem smlouvu a obdržel obálku. Hned jsem zkusil účet aktivovat. Bohužel mě to dále nepustilo s tím, že zadávám chybně klientské číslo nebo heslo. Jsem si na 98 procent jistý, že heslo bylo v pořádku. Samozřejmě splést se mohu a podle mých zkušeností je v naprosté většině chyba mezi klávesnicí a židlí. Zavolal jsem tedy na Zuno call centra. Příjemná operátorka mě oslovovala stále křestním jménem. Nevadí mi to, ale trochu mě tento americký zvyk zaskočil. Samozřejmě vykala. Identifikoval jsem se bezpečnostními otázkami a pomocí SMS jsem dostal dočasné heslo. Pak už šlo všechno jako po drátku.
Na přiloženém obrázku je vidět základní prostředí. Je jednoduché a dobře se ovládá. Trochu nesrozumitelný pro mne na pár chvil byl rozdíl mezi Vkladem s Spořením, ale nakonec jsem to pochopil.
O platební kartu lze požádat přes internet. Lze nastavit vlastní PIN.
Na účet jsme nechal převést peníze z FIO banky. Transakce proběhla během dalšího dne. Tedy na české poměry velmi rychle.
Bohužel jsem zjistil jednu pro mne zásadní závadu. V Zuno nelze nijak nastavit informování o odchozích i příchozích platbách. Tedy lze, ale pouze přes SMS a za peníze. Je nutné zvolit službu SMS Plus, která stojí 18,- Kč měsíčně nebo program Účet plus. Ten službu SMS Plus obsahuje. Účet Plus stojí 68,- Kč měsíčně a jsou v něm některé další služby. Mě osobně by stačilo tyto zprávy zasílat na email a nejlépe zdarma.
Závěr: Zuno bank poskytuje standardní služby. Nevidím žádný zásadní problém, ale ani důvod ji používat jako můj hlavní účet. Převedl jsem tam nějaké peníze, protože aktuálně nabízí výhodnější úroky. Pokud jiná banka nabídne úroky vyšší, převedu peníze tam,.
Mě kurýr přijel zase o den později. Nakonec jsem si došel pěšky na pobočku. S přihlášením jsem problém neměl spíše ze začátku s technickou zkušeností.
Já si založil účet nedávno a podle toho co čtu se některé věci trochu zlepšili k lepšímu. Možná trochu jiný pohled nabízím ve svém článku:
http://www.osobniblog.cz/2011/12/zuno-a-denni-uroky-maji-neco-do-sebe/
Koukám, že při spořícím účtu je nutné mít i normální účet. A u toho se něco platí! Měsíčně 18 za SMS pilota a 18 za AUTOPILOTA. Dále měsíční výpis 48 korun. Což je dohromady 84 korun a ročně 1008 korun. Ptám se je nutné tyto služby využívat?